sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

#97 Olen rakastanut sinua 365 päivää


Tasan vuosi sitten, 12.4.2014, pyyhälsin tallille, koska luvassa oli ratsastustunti. Vaikkakin olin ollut tallilla todella paljon, en oikein ikinä ollut päässyt kosketukseen tuon ponin kanssa. Listassa luki nimeni perässä Valessa. Tänään siitä on siis tasan vuosi, kun ensimmäisen kerran kapusin Valessan selkään ja ihastuin.

Ihan ensimmäinen kuva meistä
 Ihan ensimmäiset hyppykuvat

 Ihastuin niin paljon, että muutamia viikkoja tämän jälkeen päätin mennä estekisoihin ponilla. Sen yhden ratsastuskerran perusteella. En ollut ikinä edes hypännyt ponilla yli 60cm estettä, ja silti me vain lähdettiin uljaasti 60-70 cm luokkaan. Hyppäsin Valessalla kerran ennen esteitä. Radan jälkeen sijoituttiin muistaakseni toiseksi, mutta valitettavasti luokassa oli hyviä hevosikokoisia ratsukoita. Eihän me sijoitusta lähdettykkään hakemaan, vaan puhdasta ja siistiä rataa. Poni oli loistava, vaikka ratsastaja keikkuikin selässä vaikka miten päin.


Nyt kun olen tuntenut Valessan vuoden verran, ollaan koettu paljon yhdessä.
Ollaan käyty monet tunnit, valmennukset, muutamat kisat, olen harjaillut ponia ja puuhaillut sen kanssa. Olen oppinut voittamaan ponia puolelleni, paljon Valessan luonteesta ja tavoista toimia. En väitä tuntevani ponia hyvinkään, mutta meillä on vielä paljon edessä. Valessa on poni, joka antaa paljon anteeksi ja päästää vähällä, mutta osaa olla myös luonteikas ja pyytää silloin kun haluaa. Olen kehittynyt ponin kanssa paljon ja päässyt yli peloista. Vaikka tamma käykin usein hermoille, rakastan sitä uskomattoman paljon. Tuo pieni ponipallero on minulle kaikki kaikessa.
 Maksaisin Valessasta mitä vain saadakseni sen itselleni.





♥:llä Tytti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Käytäthän kommentiboksia asiallisesti, ketään loukkaamatta:)
Täysin asiattomia, ja haukkuvia kommentteja en (anonyymeiltä) julkaise, jos on jotain negatiivista sanottavaa, voi tulla nimen kanssa kertomaan, tai laittaa vaikka blogin sähköpostiin:)